امروز : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بالغ بر ۱۷/۳ میلیارد ریال سفته و برات در فروردین‌ماه سال‌جاری در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه گذشته و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب ۶۷/۸ درصد و ۸/۱ درصد کاهش داشته است (بانک مرکزی)

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، چک، سفته و برات سه سند مهم بانکی است که کاربرد زیادی در تبادلات مالی بین افراد دارد. البته در سال‌های اخیر استفاده از برات و سفته در معاملات کاهش یافته و نقش چک در این میان پررنگ‌تر شده است. بنا بر آمار بانک مرکزی بالغ بر ۱۷.۳ میلیارد ریال سفته و برات در فروردین ماه ۱۳۹۷ در شهر تهران فروخته شده که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶۷.۸ درصد و ۸.۱ درصد کاهش یافته است. همچنین طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در فروردین ماه ۱۳۹۷ معادل ۳۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۶۱.۷ میلیارد ریال در شهر تهران واخواست شده است.

در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۴۳.۲ و ۳۳.۴ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۵۴.۷ درصد و ۸۸ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۹.۱ درصد و ۵۰.۷ درصد کاهش داشته است.  شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده نیز در فروردین ماه ۱۳۹۷ به عدد ۷۷.۵ رسید. این در حالی است که عدد شاخص مذکور در فروردین ماه ۱۳۹۶ معادل ۱۱۱.۲ بوده است.

کد خبر: 98597 تاریخ: 97/03/21 منبع: اقتصاد آنلاین